Verlof Nederland, nieuws, verhuizing, enz - Reisverslag uit Recife, Brazilië van Nathalie, Ednilson, Sara en Joana Oliveira - WaarBenJij.nu Verlof Nederland, nieuws, verhuizing, enz - Reisverslag uit Recife, Brazilië van Nathalie, Ednilson, Sara en Joana Oliveira - WaarBenJij.nu

Verlof Nederland, nieuws, verhuizing, enz

Blijf op de hoogte en volg Nathalie, Ednilson, Sara en Joana

03 December 2012 | Brazilië, Recife

Lang geleden dat ik geschreven heb.. er is dan ook een hoop gebeurd!

Eerst zijn we ruim 10 weken in Nederland geweest, waar we een aantal presentaties hebben gehouden over ons en ons werk, waar we mijn schoonzusje eindelijk leerde kennen, waar de kinderen eindelijk hun tantes, ooms, opa, oma en andere familie leerde kennen en waar we heerlijk hebben kunnen genieten van moeder, kind zwemmen, speeltuintjes, kinderboerderij en fietsen!

Het was een gave tijd in Nederland al ging de tijd echt heel erg snel! Sara (de oudste) wilde niet meer terug naar Brazilie; "Het is zo leuk hier in nederland mama". De 1e weken sprak Sara alleen maar portugees tegen iedereen maar daarna begon ze voorzichtig nederlands te spreken met als resultaat dat ze het nu vloeiend spreekt. Ook terug in Brazilie spreekt ze stug alleen nederlands tegen mij en Joana; ook waar anderen bij zijn! Ze weet heel goed het verschil en haalt de talen niet meer door elkaar.. knappe meid!

Onze meiden hebben genoten van nederland; gek op hun opa, oma, ooms en tantes; gek op de speeltuintjes, fietsen, nederlandse snoepjes, kinderboerderijen, enz. Het teruggaan ging best makkelijk maar ik denk wel dat ze nederland en de familie missen.

In nederland ontdekte ik dat ik zwanger ben; grote verrassing, maar heel leuk! We hebben geprobeerd de meeste mensen het nieuws persoonlijk te vertellen maar dat is helaas niet bij iedereen gelukt, sorry hiervoor!
Omdat het een verrassing was is de uitgerekende datum niet helemaal zeker maar tussen de 1 en 5 mei 2013. Ik ben nu bijna 18 weken zwanger.
Het gaat goed met mij en de baby; ik ben erg moe maar dat is logisch, verder niet veel last van kwaaltjes.

Sara is niet terug gegaan naar school; ze wilde niet. In nederland heb ik gelezen over hooggevoelige mensen en ik herkende Sara meteen in alle punten. Daardoor weten we nu iets beter hoe we met haar om kunnen gaan en waarom ze soms zo (voor ons) overdreven reageert op dingen. Toen ze niet terug naar school wilde hebben we het zo gelaten vanwege de vele veranderingen (terug naar brazilie, verhuizen, papa weer werken, enz). Volgend jaar gaat Sara naar een andere school waar ze gevoeliger zijn voor informatie van de ouders en waar ze in een klas komt met 20 kinderen en 4 juffen (veel persoonlijke aandacht dus!). Joana blijft nog lekker een jaartje thuis bij mama.

Ondertussen zijn we dus verhuisd en wonen we nu boven het jongenshuis waar we werken. Het "Hoophuis" is een opvanghuis voor ex - straatjongens. Op dit moment is de jongste 11 jaar en de oudste 17. Ednilson werkt fulltime met de jongens en ik maak de roosters, woon vergaderingen bij en maak boodschappenlijst en menu voor het huis. We zijn geen leiders maar worden wel door iedereen zo behandeld waardoor we soms extra werken om dingen op te lossen.
Voor mij is het heerlijk om hier te wonen, we hebben meer ruimte in huis (o.a. een grote varanda waar de kinderen kunnen spelen) en doordat we boven het jongenshuis wonen kan ik ook gewoon mijn werk doen. Daar komt ook nog bij dat we als gezin een voorbeeld kunnen zijn voor de jongens. Ze zijn allemaal gek op onze dochters en ik ben dan ook vaak beneden te vinden met hen.

Er zijn op het moment 3 nieuwe jongens die hier ongeveer 3 maanden wonen nu. Het is een uitdaging met hen te werken! Ednilson heeft het erg naar zijn zin en ook de jongens vinden het fijn als hij werkt. Samen met de jongens is hij nu een soort fietspad door het bos aan het maken; ze vinden het helemaal geweldig!!

Graag willen we jullie gebed vragen (voor degene die bidden :-)) voor ons als gezin; het is soms zwaar om hier te wonen omdat iedereen ons elke minuut van de dag weet te vinden en ook de geestelijke strijd in huis is niet mis. Bid voor onze bescherming en onze (nacht) rust!

We missen jullie uit nederland!!
Dikke knuffel,
Nathalie, Ednilson, Sara en Joana

  • 09 December 2012 - 20:26

    Suzanne:

    Ha Nathalie en fam.

    Leuk om weer wat te lezen over jullie. Heel veel plezier en zegen op jullie nieuwe plekje! En gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik neem jullie mee in gebed. Liefs Suzanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie, Ednilson, Sara en Joana

Actief sinds 18 April 2009
Verslag gelezen: 5484
Totaal aantal bezoekers 42912

Voorgaande reizen:

20 Juli 2009 - 20 Juli 2020

Familie de Oliveira in Brazil

Landen bezocht: