Diploma binnen als counselers; op naar de praktijk - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Nathalie, Ednilson, Sara en Joana Oliveira - WaarBenJij.nu Diploma binnen als counselers; op naar de praktijk - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Nathalie, Ednilson, Sara en Joana Oliveira - WaarBenJij.nu

Diploma binnen als counselers; op naar de praktijk

Door: Nathalie, Ednilson, Sara en Joana

Blijf op de hoogte en volg Nathalie, Ednilson, Sara en Joana

10 Mei 2012 | Brazilië, Brasilia

Hallo allemaal!

Ik lees net mijn laatste berichtje nog eens en ik zie dat ik te veel te vertellen heb :-)

Allereerst hoe gaat het nu met ons?
We zijn allemaal goed gewend aan ons leven hier in Recife. Sara die eerst met schoenen niet op steentjes en blaadjes wilde lopen, loopt nu op haar blote voeten!

Sara zit sinds februari op school; het is een hele goede school hier op de basis waar ook kinderen van de buurd naar toe komen. De kinderen hebben een boek waar ze in werken en Sara heeft alweer ontzettend veel geleerd! Elke dag word er een bijbelverhaal verteld en gezongen. Ik leer alles als Sara uit school komt, ze kan namelijk nu echt ALLES vertellen.
Als ze thuis is kleurt en knipt ze graag, zingt nederlandse liedjes met Youtube, speelt buiten, zwemt en speelt met duplo. Ook mama's bijbel lezen en andere boekjes is favoriet.

Joana had sinds februari een oppas zodat ik en Ednilson samen de les konden volgen. Dit ging heel erg goed! Joana accepteerde haar zolang mama niet in de buurt was. Joana is inmiddels 1 jaar geworden wat we bij oma thuis gevierd hebben (zie fotos). Ze loopt nu sinds een week helemaal los; houd van lezen, zingen, televisie kijken (vooral muziek en bumba), duplo, zwemmen en buiten spelen met de steentjes.

Ednilson voetbalt veel met zijn broers en met vrienden van de basis. Verder speelt hij veel met de meisjes. Ze zijn gek op hun papa die altijd een tent maakt en op wie ze mogen springen!

We hebben vorige week onze theoriefase afgerond van de counselingcursus en kunnen nu dus ook counseling geven aan mensen.
In de theoriefase hebben we veel geleerd over onszelf en over hoe we mensen met problemen kunnen helpen door middel van counseling. Tijdens de cursus ervaarde ik opnieuw mijn roeping om genezing te brengen voor kinderen die gebroken zijn op wat voor manier dan ook. Deze cursus heeft mij en Ednilson gereedschap (handvaten) gegeven om dit ook werkelijk te kunnen doen.

Nu begint onze praktijkfase en samen met 5 andere studenten doen wij dat hier, zodat we de meisjes niet weer uit hun veilige omgeving hoeven plukken. Omdat Joana nog steeds borstvoeding krijgt voor het slapen (ze weigert elke andere melk)ga ik de 1e 2 maanden iets anders doen als de groep.
De groep (waaronder ednilson) gaat een semanarie geven in een kerk (gebaseerd op het boek "de muren van mijn hart") waarna ze ook mensen persoonlijk zullen counselen als daar vraag naar is.
3 weken later word ditzelfde semanarie gegeven op een Theologische Hogeschool met studenten van 40 verschillende dominaties.
Gedurende deze tijd ga ik een lerares van Sara's schooltje persoonlijk begeleiden; w.s 1 x per week en meehelpen in een vrouwengroep. Ook ben ik bereid om meer mensen te counselen mocht daar vraag naar zijn.
Eind juni geven we een miniDTS voor mensen uit de buurd waar de nadruk op counseling ligt en gaan we deze mensen ook counselen. Deze miniDTS vind plaats op Sara's school hier op de basis en daar ga ik wel samen met het team werken.

Het is best spannend om nu uit te stappen in het counselen van mensen. We hebben geleerd dat het belangrijkste is om naar God te luisteren en open te staan voor de Heilige Geest omdat je dan echt verandering en genezing kunt brengen in het leven van de mensen. God weet namelijk precies wat er gebeuren moet in iemands leven.

Half juli is de school afgelopen en gaan we ons voorbereiden op ons verblijf in nederland.
11 augustus eind van de middag komen we met z'n allen in Nederland aan om 10 weken te blijven.
Heel graag willen we tijd doorbrengen met vrienden en familie maar ook willen we graag ons werk meer bekend maken vooral onze toekomstplannen. Willen jullie ons uitnodigen voor een presentatie of studie in je jeugdgroep / kerk / bijbelstudiegroep / etc. stuur mij dan even een email (nathalie24@gmail.com)

We zien er naar uit jullie te ontmoeten!
Liefs van Nathalie, Ednilson, Sara en Joana

• 11 Mei 2012 - 01:03

Debbie:

Hi Nathalie,
    Leuk om weer even over jullie te lezen, hoe het gaat, wat de plannen zijn, enz. En vooral genieten van de foto's van je twee mooie meiden!!
    Wat zou het toch leuk zijn als.... :-)
    Liefs!

• 11 Mei 2012 - 07:28

Sharon:

Lieve Nathalie en Edginilson. Leuk zeg om te lezen dat jullie nu klaar zijn met de cursus en nu zelf counseling mogen geven. Interessant hoor, ik ben erg benieuwd wat jullie allemaal geleerd hebben. Mooie plannen ook!
    He knappe koppies hoor, wat heb je mooie prachtige meiden.
    Veel succes, ook met de laatste voorbereidingen voor Nederland!!

liefs en zegen, sharon

• 11 Mei 2012 - 17:25

Timo:

Ten eerste gefeliciteerd.
    Echt gaaf om dit te lezen. Wat groeien ze hard en wat is het lang geleden dat jullie in NL waren als ik bedenk dat jullie in Augustus komen.

Dikke Hug

Timo

• 13 Mei 2012 - 18:54

Jaap En Corrie:

een mooi verslag, Nathalie, we zijn blij met de vorderingen, wat mooi dat je ook weer bevestigd bent in je roeping.
    nog gefeliciteerd met de verjaardag van Joanne!
    we zien uit naar jullie komst, dan kunnen we weer even face to face met elkaar praten.