on camp with the kids! - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Nathalie, Ednilson, Sara en Joana Oliveira - WaarBenJij.nu on camp with the kids! - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Nathalie, Ednilson, Sara en Joana Oliveira - WaarBenJij.nu

on camp with the kids!

Door: Nathalie en Ednilson

Blijf op de hoogte en volg Nathalie, Ednilson, Sara en Joana

12 Oktober 2009 | Brazilië, Belo Horizonte

(for the english version please go down!)

In het weekend van 2 t/m 4 oktober zijn we met een groep van 13 kinderen op kamp geweest; 4 meisjes en 9 jongens. Ook Sara en Nathalie zijn meegeweest op kamp zodat ze niet het hele weekend alleen zouden zitten.
Alle leiding, inclusief Ednilson, sliepen met de kinderen in een groot gebouw en Nathalie en Sara logeerden bij een familie in huis, zo kon Sara goed slapen en eten.
Het begon met een hoop tegenslag; degene die ons naar kamp zou brengen kwam een uur te laat en daarna ging de bus kapot; gelukkig was de bus snel gemaakt en konden we alsnog op kamp!
We gaan altijd op kamp naar deze boerderij; het heet “new Destiny” (nieuwe bestemming) en de mensen die daar werken zijn ook zendelingen net als ons. Hun doel is om groepen kinderen en tieners te ontvangen die in sloppenwijken wonen of in kindertehuizen en hun even uit hun dagelijkse situatie halen, die vaak gevaarlijk en triest is. Het is een avonturenboerderij waar in de bossen 2 survivaltochten gebouwd zijn met allerlei activiteiten waarbij de groep samen moet werken.
Onze groep had dit keer ook wat jongere kinderen mee waardoor de activiteiten wat aangepast moesten worden; zo hebben de kinderen bijvoorbeeld instrumenten gemaakt en daarna daarmee gespeeld en gezongen; ze hebben een olympische spelen middag gehad en op zondag gingen de oudere kinderen de survivaltocht volgen en de 2 jongste bleven in het zwembad.
Allebei de avonden na het douchen was er altijd een kerkdienst waar gezongen word en daarna een verhaal uit de bijbel verteld wordt. Hierna mogen de kinderen even spelen, waarna ze eten en een film kijken. Beide avonden sliepen de meeste kinderen pas om 23:00 en denk niet dat ze daarna uitslapen… om 06:30 zijn de 1e alweer wakker en buiten aan het spelen!
Het was een gaaf kamp met gelukkig weinig moeilijkheden. De kinderen vermaken zich goed en in hun vrije tijd liggen ze in het zwembad, spelen voetbal of spelen spelletjes.
Omdat Sara nog erg klein is en ook erg verkouden was tijdens het kamp zijn Nathalie en Sara weinig aanwezig geweest maar toen Nathalie de laatste dag in het zwembad sprong om met de kinderen te zwemmen had ze meteen 3 meiden aan haar hangen die samen wilden zwemmen!
We bidden dat de kinderen iets mogen meenemen van wat ze geleerd hebben op het kamp en mogen onthouden! Het samenwerken en vooral de liefde voor God voor een ieder van hen!
Liefs van Ednilson, Nathalie en Sara

In the weekend of 2 till 4 october we went with a Group of 13 children on camp; 4 girls and 9 boys. Nathalie and Sara also went on camp so they would not be home alone the whole weekend!
Every staffworker, inclusive Ednilson, and all the children stayed in the big house and Nathalie and Sara stayed in a family house where Sara could sleep quiet and eat quiet too.
It started with a lot of trouble; the one who should bring us to the camp arrived an hour to late and when he arrived with the bus, the bus broke down. Happily for us the bus was fixed soon and we could still go on camp!
We always go on camp to the same farm; its called “New Destiny”, the people who work there are also missionaries like us. Their goal is to receive groups of children and teenagers who lives in slums or in children homes and take them out of their daily situation, which is most of the time dangerous and sad.
It is an adventure farm, where in the woods they have 2 survival routes with a lot of activities where they have to work together.
Our group took some little children this time, which brought a change in the activities, because some would be very hard for the little ones to participate. So the children made instruments and played with and on them while they were singing; they had an Olympic games afternoon and on Sunday morning the older children went on survival while the little ones stayed in the swimmingpool.
Both evenings after taking a shower there was always a church service where they sing songs and hear a bible story. After this program the children can play a little bit, then eat their diner and after that they would watch a film. Both nights most of the children didn’t sleep before 23:00 but don’t think they would sleep a longer time.. 06:30 the first where already awake again and playing outside!
It was a really great camp! The children had a great time and in their free time they would be in the swimmingpool, playing soccer or playing games together.
Because Sara is still very little and she had a cold during the camp, she and Nathalie didn’t participate a lot but when Nathalie jumped into the swimmingpool on the last day, immidiatly she had 3 girls holding on her who wanted to swimm with her!
We pray that the children will take something with them of what they have learnt during the camp and keep in mind! The working together and especially the love that God had for all of them!
Love from Ednilson, Nathalie and Sara

• 12 Oktober 2009 - 19:59

Nadine:

He Lieverd!

Leuk om je verhaal weer te lezen. Ik lees ook trouw de mailtjes van Sara. Haar mooie grote ogen heeft ze duidelijk van jou! En voor zo ver ik kan zien worden ze zo mooi als de donker bruine ogen van je man! :-) Ik kijk er naar uit om je straks samen met Sara en onze andere matties even te zien, al is t maar een uurtje dat we even bij elkaar kunnen zijn om oude herinderingen op te halen!