Hoe gaat het nu? - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Nathalie, Ednilson, Sara en Joana Oliveira - WaarBenJij.nu Hoe gaat het nu? - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Nathalie, Ednilson, Sara en Joana Oliveira - WaarBenJij.nu

Hoe gaat het nu?

Door: Nathalie, Ednilson en Sara

Blijf op de hoogte en volg Nathalie, Ednilson, Sara en Joana

23 Juli 2010 | Brazilië, Belo Horizonte

Dag lieve mensen,

Sorry dat jullie zo lang hebben moeten wachten op nieuws.. gelukkig krijgen de meeste mensen mijn nieuwsbrief ook en die komt gelukkig nog steeds op tijd :-)!

We hebben nu 2 weken vakantie in het project; dat betekend niet dat we niet werken. Iedereen werkt juist harder dan ooit om andere huizen te helpen. Op dit moment werken Helen, Aline, Bel, Paula en Vonneke in Refugio (huis voor kinderen met hiv en aids) omdat ze daar maar 3 werkers hebben op het moment en 9 kinderen/tieners. Ze worden daar hard aan het werk gezet!

Ondertussen zijn Ednilson, Thiago en Rianne naar Paraíba, wat in het noorden van Brazilie ligt, 2 uur van de woonplaats van Ednilson's ouders.
Ook daar zijn ze absoluut niet op vakantie; 2,5 dag in de bus en daarna meteen begonnen met een evangelisatieactie in 1 van de stadjes. Ze worden daar in teams verdeeld en gaan naar verschillende stadjes toe om te evangeliseren, doktershulp te verlenen, kleding, medicijnen, schoenen en eten te verdelen onder de mensen die het nodig hebben. 30 juli komen ze weer terug.

Natuurlijk missen ik en Sara ednilson wel.. Sara keek de 1e dagen steeds in ons bed als ik haar de fles ging geven maar vond haar papa nooit, verder kan ik niet aan haar zien of ze hem mist. Gelukkig gaat de tijd snel omdat ook ik niet stil zit. Ookal zijn alle stafwerkers ergens anders aan het werk, ik moet de telefoontjes aannemen, emailen beantwoorden, de financien bijhouden en allerlei andere kleine dingen regelen.

Tinka is bevallen van een heel mooi meisje; Hannah genaamd en is nu met verlof tot zeker begin november en ook Eduardo heeft nog halve dagen verlof. Gelukkig gaat het heel goed met Tinka en Hannah en ook Noemi is blij met haar nieuwe zusje.

Volgende week zijn we nog steeds dicht als project maar gaan we wel 2x de sloppenwijk in voor visites en een kinderfeest. Verder gaan we helpen in het huis waar ze de straat op gaan.

en dan op 30 juli komen de Paraíba gangers thuis en moeten we op 3 augustus afscheid nemen van Bel (ednilsons neef) die ons helaas gaat verlaten en terug gaat naar Recife waar zijn familie woont. In de toekomst wil hij daar een project opstarten, wat hij tot die tijd gaat doen is onzeker.

Hier gaat het goed, we hebben afgelopen dinsdag Sara's 1e verjaardag gevierd. dat was een leuk feestje met wat visite en een grote taart die Sara met haar handjes opat voordat we gezongen hadden, haha.
En verwend met cadeautjes.. wel misten we papa natuurlijk.

Liefs van Nathalie en Sara
en groetjes uit Paraíba van Ednilson

• 27 Juli 2010 - 21:10

Suzanne:

HELLO TO YOU!!!
    Unfortunately I don't understand Dutch.. But thank goodness for online translators =) I was able to translate your whole blog =) Keep up the good work! Also, I didn't know Tinka had another baby!!!!! Parabens pra ela!!! give her our love!! Hope you all are doing well.. Abracos para sua familia! Obrigada pela as noticas!!! =)